2011. május 16., hétfő

BODZASZÖRP



 Végre itt a bodzaszezon! Ez a legjobb időszak, lehet friss bodzaszörpöt iszogatni és nem utolsósorban, hozzá bodzavirágot gyűjteni. Az idei első "szüretből" ez a szörpike készült. Érdemes autóktól távol eső helyen, benzingőz nélkül beszerezni. Én elsősorban hideg szénsavas ásványvízzel, ha nagyon meleg jégkockával szeretem. Most olyan változatot készítettem, ami nem télálló, a szalicilsavas tartósítással ugyanis nem vagyok baráti viszonyban, így hűtőben tárolandó!!!

Hozzávalók:

1,5 kg cukor
4 l forralt majd lehűtött víz
15 dkg bodzavirág (kb. 20 db tenyérnyi nagyságú)
1 dkg citromsav
1 dkg borkősav


(Az így készült szörp hígítási aránya 1:1. Vagyis egy rész szörphöz  egy rész víz adandó.)


A bodzavirágokat én nem szoktam megmosni. A mosással ugyanis a rengeteg virágpor a mosogatóban landol. Ezért csak átnézem a virágokat, és ha vannak benne száraz részek kiszedegetem. A vizet érdemes egy nappal korábban, vagy előző este felforralni és másnapra lehűteni. Beleöntöm a vizet egy fazékba, vagy vödörbe és hozzáteszem a cukrot, a savakat, és a virágot. Kb. 2 napig hűvös helyen állni hagyom. Utána leszűröm, és tiszta üvegekbe töltöm. Amíg el nem fogy, hűtőben tartom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése