2012. március 29., csütörtök

BROKKOLIS-MANGÓS KELETI TÉSZTA

Ismét egy kedvenc szakács tollából vettem a mai remekművet: Neven Maguire. Ő csirkével készítette ezt a tésztát, én lecseréltem brokkolira, mert mostanában húsmentesre vágyom. A brokkoliról muszáj néhány szót írnom: míg otthon egyetlen fajta brokkoli ismert, itt legalább 3-4 fajta létezik. De amiből ez készült, az az úgynevezett "purple sprouting broccoli", vagyis lila bimbós brokkoli. Íze kicsit más, mint a hagyományosé, látványra szemet gyönyörködtető, cserébe viszont könnyen romlandó. Ezért mihelyt megveszem a piacon, azonnal el kell készíteni, mert hamar megfásodik a szára.  Az az igazság, hogy ritkán esik meg velem, de most megtörtént: alig vártam, hogy lefotózzam és megehessem. Annyira ígéretesnek tűnt, hogy a képet is kicsit összedobtam, hogy végre haladjunk és együnk.... 

A recept érdekessége, hogy a tésztát le kell önteni egy dresszinggel. Ezt általában salátákkal szoktuk tenni, így felmerül a kérdés: akkor ez most brokkolis tészta vagy brokkolis tészta saláta? Döntsétek el Ti!


Hozzávalók:

250 gr tészta (egg noodles)
1 evőkanál szezámolaj
1 gerezd fokhagyma
1 evőkanál halszósz
kis csokor petrezselyem
30 dkg tisztított brokkoli
1 érett mangó
1/2 fej lilahagyma, vagy salotta
1 nagy evőkanál pirított szezámmag


a dresszinghez:


1 evőkanál cukor
2 evőkanál sötét szójaszósz
1 evőkanál édes chili szósz
1 lime leve
3 evőkanál olívaolaj


purple sprouting broccoli


Ennél a receptnél a tészta főzésével kezdek, közben a brokkolit párolóedényben 5 perc alatt megpárolom.  Ha mefőtt a tészta, az olajon a fokhagymát megdinsztelem, hozzáadom a halszószt, az apróra vágott petrezselymet , majd ráöntöm a forró, megfőtt tésztát. Alaposan átkeverem az egészet, majd hozzáadom a vékony karikára vágott lilahagymát és a csíkokra vágott mangót. ( A lilahagymát azért csak most teszem bele, mert azt szeretném, hogy megmaradjon a tartása, a színe, nem dinsztelt állapotban akarom az ételben látni.) Egy száraz serpenyőben közben megpirítom a szezámmagot. A tésztát közben keverem, hogy a mangó és a hagyma íze is beérjen, majd óvatosan beleforgatom a megpárolt brokkolit.

A dresszing hozzávalóit jól összekeverem és tálalásnál a tészta tetejére öntöm egy-egy evőkanállal. Majd erre teszem a szezámmagot. Melegen fogyasztom.

"Bár mostanában válogatok, ez még nekem is ízlett!"

1 megjegyzés:

  1. Emma, magyon jó kis recept, tetszik rajta a dresszing meg minden. Ilyen lila brokkolit még sosem vettem, ettem! Biztos finom lehet. Nos igen, a válogatás...hát nálunk is most egy ilyen időszak van. De a halrudacskákkal sosincs baj, az mindig szívesen elfogy:)

    VálaszTörlés