2012. április 16., hétfő

KECSKESAJTOS-SPÁRGÁS FRITTATA

Elegáns nevén frittata, magyarul spárgával dúsított omlett. Egyszerű, finom és látványos. Gyors vacsora vagy ebéd, nálunk a gyerekek is imádják. 
Egy szívfájdalmam van összesen: itt a fehér spárga elérhetetlen. Egyszerűen nincs, storno. Kicsit bolondnak néznek, amikor a piacon a fehéret keresem, és elégedetten mutogatják a zöldet. Erre kedvesen azt válaszolom, hogy én is szeretem a zöldet, nagyon is, de mivel én elég jól ismerem a fehéret is, kérem szépen higgyék el, hogy abban sokkal több az íz, a karakter, a plusz, pont az, amitől a spárga spárga. Tudomásul veszik e kijelenésemet, és magukban biztosan azt gondolják: na ez is arról a furcsa kontinensről érkezett. 

Szóval nem véletlen, hogy otthonról visszatérve hoztam néhány köteg fehér spárgát a bőröndömben. Na meg kevés kolbászt, és Túró Rudit. Ja, és búzadarát. A többi titok :-)

Addig is íme a recept zölddel. 



Hozzávalók 3-4 személyre:

1 csokor spárga (25-30 dkg itt)
6 tojás
6 kanál tej
kiskanál só
1 evőkanál olívaolaj
kis csokor petrezselyem
2 vastag szál újhagyma
8-10 dkg kecskesajt

A spárgát megtisztítom. Zöld esetében nem pucolom, csak a fás végén, alul eltöröm, és 3-4 centis darabokra vágom. Fehér spárgánál én mindig hámozok is, és alul is elvágom, hogy véletlenül se maradjon szálkás. A feldarabolt spárgát párolóedényben 2-3 perc alatt megpárolom. ( ha nincs párolóedény, sós vízben  főzöm 2 percig) A sütőt előmelegítem 180 fokra.
Egy serpenyőben az olívát felhevítem, rádobom a karikára vágott hagymát, megdinsztelem. Közben felverem a tojásokat villával egy edényben, hozzáadom a tejet, sót, apróra vágott petrezselymet. A megdinsztelt hagymára öntöm. Közepes lángon sütöm, úgy hogy az alja ne barnuljon meg. Amikor a közepe remeg, betolom a meleg sütőbe kb 2-4 percre, hogy átsüljön mindenhol. Közben a kecskeasjtot felkarikázom (én francia típusú kecskesajt rudat használtam, ha más van azt elég rámorzsolni) és a meleg frittatára helyezem és a kikapcsolt sütőbe visszatolom 1 percre, hogy a sajt megolvadjon. Melegen tálalom friss zöld salátával. 




1 megjegyzés:

  1. Esetleg egy kis friss élesztő is lapult a bőröndben? :)
    A fogás remek, el is készítettem. Krémes, lágy kecskesajtot morzsoltam a tetejére. Mmmmm.....

    VálaszTörlés