2012. június 6., szerda

BAZSALIKOMOS KECSKESAJT ÉS GORGONZOLA TORTÁCSKÁK KARAMELLIZÁLT KÖRTÉVEL

Amikor elolvastam Noéminek, a Mandulasarok blog szerzőjének legújabb VKF (Vigyázz, kész, főzz!) versenykiírását, tetszett nagyon az ötlet. Végre, valami izgalmas! Nevezetesen készítsünk valamit, ami fehér. Noémi egyébként rendkívűl kreatív lány, hihetetlen kombinációkat készít, már a látvány is sokszor beindítja az ember nyálelválasztását, nem még a recept elolvasása. Egyszer szívesen beszélgetnék vele, gondolom vagyunk még egy páran így ezzel :-)
Abban biztos voltam, hogy nem édességet készítek fehérként, hanem valami sósat. Pár nap alatt ki is találtam, készítek valamit fehéret Stiltonból, hiszen itt ülök a Stilton sajt hazájában. És hagyományos Stiltont (kék) ugyan tényleg mindenhol lehet kapni, de a fehér Stilton beszerzése nekem most nem sikerült. A legjobb üzletekben is azt a választ kaptam: többé nem forgalmazzuk.
Oké, jöjjön a B terv. Kecskesajt. Elég fehér, ugye fehér? De magában nem volt elég, ezért gorgonzolával házasítottam. És bocsássátok meg nekem, hogy nem tökéletesen fehér a fehér, de bazsalikomlevelekkel elválasztottam a rétegeket, és a tetejét karamellizált körtével koronáztam meg. Igazi királynői előétel, friss ropogós bagettel. 



Hozzávalók 2 db tortácskához:

15 dkg gorgonzola
10 dkg friss, kenhető, krémes kecskesajt
kb 4 evőkanál Philadelphia krémsajt
6-8 db bazsalikomlevél
1 körte
2 dkg vaj
2 evőkanál cukor
1 evőkanál durvára vágott dió






Először fogok 2 db szufléformát és folpackkal kibélelem őket, hagyok a szélén lelógó részeket, hogy a belekerülő sajtra majd jól ráhajtsam. A gorgonzolát egy kisebb tálba teszem és villával összetöröm. Kb 2 evőkanál Philadelphia krémsajttal alaposan összedolgozom. A krémes kecskesajtot egy másik tálba teszem és villával hozzákeverem a maradék krémsajtot. Mindkét sajtmassza legyen kenhető állagú, ne folyjon, de legyen könnyen kezelhető. Azért is adtam meg a krémsajt mennyiségét körülbelülire, mert nagyban függ hogy milyen gorgonzolát és kecskesajtot használok. Ha megvan a megfelelő állag, akkor kiskanállal a formák aljára kanalazom először a kecskesajt masszát. A kanállal jól tömörítem, nyomogatom, hogy ne legyen lyukacsos, levegős. Ezután veszem a megmosott, megszárított bazsalikom leveleket és a sajtréteg tetejére simogatom őket. Erre kerül a gorgonzola massza. Azt is alaposan lenyomkodom, majd ráhajtom a fólia végeit. A fólia tetejére nehezéket helyezek, én konkrétan hámozott paradicsomkonzervet használtam, és a súllyal egy éjszakán keresztül hűtőben lenyomatom.



Másnap, tálalás előtt egy serpenyőben a cukrot közepes lángon karamellizálom. Ehhez a cukrot beleteszem, de nem kavarom, nem nyúlok hozzá különben a cukor kikristályosodik. Amikor megolvad a cukor, hozzáteszem a vajat, és a meghámozott, szeletekre vágott körtét. Hagyom, hogy a körte egyik oldalát befedje a karamell, majd átfordítom őket. Vigyázok, nehogy szétessenek. Ha kész tányérra teszem őket és langyosra hűtöm.
A hideg tortákat tálalás előtt kiveszem a hűtőből, a formát fejre állítom és kifordítom a tortát, a langyos körte szeleteket a tetejére halmozom, és megszórom pirított dióval. A tortából éles késsel szeleteket vágok és friss, ropogós bagettel, vagy pirítóssal tálalom.









2 megjegyzés:

  1. Elnézzük azt a kevéske zöldet ;) már csak azértis, mert olyan szépen látszik a két különböző árnyalatú fehér! Gorgonzola, kecskesajt mi kell még?! Valóban fejedelmi.

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikus ételt készítettél! Kecskesajt és gorgonzola bármikor bármilyen mennyiségben jöhet, a karamellizált körte milyen fenséges lehet mellé.

    VálaszTörlés