2012. június 15., péntek

KÁVÉ GRANITA KARAMELLÁS MANDULÁVAL

Amikor elolvastam Noémi, a Mandulasarok blog szerzőjének legújabb SAD (Süss, alkoss, díszíts!) versenykiírását, úgy éreztem hogy mint coffeinmentes címmel működő blog nem maradhatok ki. Bár nem erősségem sem a sütés, sem a díszítés. Az értelemszerű volt, hogy kávéból készítek valamit, azt is tudtam mit. Már csak a ropogós kreálmány hiányzott, azon viszonylag sokáig agyaltam. A tuile-m ugyanis nem sikerült :-( Finom volt, és szép, de valamiért puha lett, és hiába formáztam meg, nem tartotta meg az alakját. A granita talán sokak által nem ismert jeges, hűsítő szicíliai desszert. Itt bővebben akad róla olvasnivaló. Szoros rokonságban áll a sorbet-val, ám textúrájukban különbség van: míg a sorbet rendkívűl sima és selymes, addig a sorbet kásaszerűen karcos.
És jöjjön most az, hogy kiknek ajánlom ezt: mindenkinek aki szereti a kávét, de legjobban azoknak, akik egy forró, nyári napon szívesen megisznak egy nagy pohár jeges kávét. Szerintem ők ezt is imádni fogják!
Elkészítéséhez nem kell fagyigép, elég a fagyasztóban 1-2 óránként villával átkeverni a masszát. További előnye, hogy 1 nappal előre is elkészíthető. Coffein tartalomban nincs hiány, így csak erős szívűek fogyasszák!


Hozzávalók 4 személyre:

5 kiskanál nescafe
2,5 dl forró víz
2 evőkanál cukor
1 evőkanál vanília aroma


a karamelles mandulához:
1,5 evőkanál szeletelt mandula
2 evőkanál cukor
1 evőkanál víz
1 dl tejszín






a díszítéshez habbá vert tejszín vagy tejszínhab




A forró vízből, nescafeból, cukorból és vaníliából erős kávét készítek. Egy műanyag fedeles tálba helyezem, és beteszem a fagyasztóba. Óránként, esetleg 2 óránként villával erősen átkeverem, hogy darabos legyen. Amikor elnyeri végleges formáját, bent hagyom, ez tálalás előtt akár 1-2 nap is lehet.



Tálalás előtt közvetlenül a cukrot a vízzel kis lábasba teszem és keverés nélkül melegítem. Amikor a szirup barnára színeződik, karamellizlódik, felöntöm a tejszínnel, simára keverem, levszem a tűzról majd belekeverem a mandulát. 
A jeges granita tetejére kanalazom, ettől azonnal megdermed és ropogós lesz. Erre teszek még habtejszínt.

1 megjegyzés: