2012. július 16., hétfő

CAMEMBERTTEL SÜLT MEDITERRÁN ZÖLDSÉGEK

Én igazán szeretem a húst, nem vagyok vega típus, DE amikor ennyi finom, kívánatos zöldség áll nagy halomban a piacon, ráadásul helyi, akkor igazán nem esik nehezemre hús nélkül élni. Persze egyébként is próbálok egy héten csak kétszer, maximum háromszor húst készíteni, de nyáron, kora ősszel különösen. Főleg, hogy a gyerekek nem is szeretik :-) Télen persze minden nehezebb, de az még szerencsére messze van. 
Ez a sült zöldség egyáltalán nem csak köretnek, sőt inkább önálló húsmentes főételnek számít az én konyhámban. Szerettem benne, hogy a padlizsán nem nagy, villával nehezen vágható állapotban figyel a tányéromon, hanem ragu formában került a sütőtál aljára. Szóval hajrá, zöldségevőknek-húsevőknek egyaránt!



Hozzávalók 2-3 személyre:

4 evőkanál olívaolaj
1 csokor újhagyma
1 kápia paprika
2 gerezd fokhagyma
1 közepes méretű padlizsán
3 db közepes méretű paradicsom
kb 20 dkg camembert sajt
1 nagy vagy 2 kicsi cukkini
5 ág friss kakukkfű
kis csokor friss bazsalikom
2 evőkanál frissen reszelt száraz kenyér estleg zsemlemorzsa
2 evőkanál reszelt parmezán

bors


A padlizsánt memosom, a szárát levágom és közepes méretű kockákra vágom, majd egy tálba teszem és besózom. Kb 20-30 percig állni hagyom. 2 evőkanál olajon megdinszetelem a karikára vágott újhagymát, 1 perccel később hozzáadom a zúzott fokhagymát, majd a levétől kinyomkodott padlizsán kockákat, végül a felkockázott paprikát. Ezt lassú tűzön 15-20 percig főzöm, keverem, amíg a zöldségek megpuhulnak. 
A sütőt előmelegítem 180 fokra. Egy tűzálló sütőtál aljára simítom a padlizsán ragut. A paradicsomot, cukkinit vastag karikára vágom és átfedéssel, váltakozva a ragu tetejére teszem. Erre jön a szeletekre vágott sajt, majd bőségesen mehintem sóval, borssal, majd a maradék 2 evőkanál olívaolajjal. Betolom a sütőbe és kb 30-40 percig sütöm. Ha megpuhultak a felső zöldségszeletek kiveszem a sütőből és rászórom a frissen darált vagy reszelt száraz kenyeret, a parmezánt és még 5-10 percre beteszem sülni. Akkor jó ha a teteje ropogós és picit megbarnul. Melegen tálalom. 

1 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusos, szép színe van! Én is igyekszem kevesebb húst főzni vagy inkább akkor halat...de a férfinem nagyon húsimádó sajnos...:)

    VálaszTörlés