2012. október 24., szerda

FORRÓ CIDER, MAGYARUL ALMABOR

Vannak olyan sanyarú sorsú országok, ahol szőlő márpedig nem terem. Szegények!
Hát nekik más, saját nemzeti italuk van, például cider. A cider apró, kemény, kesernyés ízű, ehetetlen almából készül, erjesztéssel.
Rengeteg cukrot tartalmaz, ugyanúgy mint a legtöbb alkohol, de ettől függetlenül finom! Különböző ízekben árulják, egyik-másik azért erősen műanyagra hajaz....
Éppen ezért én egy semleges, legősibb cidert alakítottam át forróvá. És miért forróvá? Mert vasárnap estétől nincs fűtésünk, így ideje volt valamivel felmelegedni....
Az elkészítése nem rejt egyetlen apró titkot sem, viszont ha valaki unja a forralt bort és a puncsot, ezt is nyugodtan kipróbálhatja.... nem kell hozzá feltétlenül fűtés nélkül maradni :-)



Hozzávalók:

Kb 380 ml natúr cider (ha valaki az ízesítettet kedveli, azzal is működik, én Stella Artois márkájút használtam,  Bulmers is kiváló)
ízlés szerint cukor (1-2 evőkanál)
1 rúd fahéj
1 vaníliarúd
1 narancs héja
3-4 db csillagánizs




Az összes hozzávalót egy lábasba teszem, és alaposan összeforralom közepes lángon kb 10-15 perc alatt.
Megjegyzés: a vaníliarudakat, miután belsejüket kikapartam, porcukortartóba szoktam tenni, így azt is megillatosítják. Ehhez az italhoz bőven elég egy ilyen, előzőleg már a belsejétől megszabadított példány.



3 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszenek ezek az őszi hangulatot árasztó képek! Jó ital a cider, én is a simát szeretem...körtés meg erdei gyümölcsös, málnás stb. nekem túl édes. Nem tudtam,hogy így forralva is lehet, és milyen jó ötlet!! (Kitartás, és mihamarabbi fűtést kívánok!)

    VálaszTörlés
  2. Mielőbbi meleg házat kívánok! Nagyon szépek a képek, és jó az időzítés, nálunk is napok kérdése és itt a hideg. Ezt a finom italt kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, a meleg ház az nagyon hiányzik..... örülök, hogy tetszenek a képek, és annak is hogy ki fogod próbálni! Szerintem ízleni fog :-)

      Törlés