2013. január 23., szerda

KÓKUSZOS-ZÖLDCITROMOS TEJESPITE

Nem tudom ki hogy van vele, de nálam a tejespite teljesen kimaradt a gyermekkori menüsorból. Egészen fiatal felnőtt koromig nem is tudtam, hogy létezik... Egy ideje azonban már szemeztem néhány tejespite recepttel, most a nagy hidegben rá is vettem magam egy kókuszos-zöldcitromos változat elkészítésére, ami kicsit lélekmelegítőként hatott. 
Nem mondom, hogy ezentúl minden héten megsütöm, de ha szorít az idő, bizony gyorsan össze lehet hozni, és még olcsó is... Na jó, a cukron lehet spórolni :-)


Hozzávalók egy kb 18 cm átmérőjű sütőtálhoz:

1 db konzerv kókusztej 
2 zöldcitrom reszelt héja
2 tojás
2 evőkanál kukoricaliszt
3-5 dkg kristálycukor (ízlés szerint)

kevés vaj és liszt a forma előlészítéséhez

a tetejére porcukor és passiógyümölcs


A sütőt előmelegítem 140 fokra. A sütőtálat vajjal kikenem, liszttel megszórom. 
A lisztet, cukrot a tojásokkal elkeverem, majd kézi habverővel folytonosan keverve kis adagokban hozzáadom a kókusztejet. Csomómentesre keverem, majd beleteszem a citromok héját. 
Az egészet az előkészített formába öntöm és kb 45-55 percig sütöm. Akkor jó, ha a teteje aranybarna és már nem folyik a közepe. Langyosra hűtöm, és porcukorral meghintve, passiógyümölccsel tálalom. 

3 megjegyzés:

  1. Hát kedves földim, nem csodálom, mert nálam is kimaradt. Itt a jó öreg krumplimackó a menő :)

    VálaszTörlés
  2. De jó lenne most reggelire! :)(vagy ebédre...)

    VálaszTörlés
  3. Babett, de jó hír! Már kezdtem cikinek érezni, hogy nálam ez a cucc kimaradt.... Pedig ezek szerint csak vidékspecifikus a jelenség :-)

    Erika, szerintem meg tudod csinálni! Villámgyorsan összedobható..... Remélem ízleni fog!

    VálaszTörlés