2014. március 17., hétfő

SÜLT PAPRIKÁS, FÜSTÖLT FOKHAGYMÁS GARNÉLA LEVES

Amikor néhány hete Éci, az Ezt ettem blog szerzője megkeresett azzal az ötlettel, hogy főzzünk valamit azonnal beleegyeztem. A koncepció az volt, hogy egy recept cím alapján ez alkalommal négyen (Gaba a Tarkabárka blog szerzője, Katuci a Katucikonyha blog szerzője, Éci és jómagam), saját elképzelésünk és ízvilágunk szerint megfőzzük ugyanazt a bizonyos ételt. Mi lehet enneél kreatívabb és érdekesebb kihívás? Mindig is kíváncsi voltam arra, hogy ugyanarra a hívószóra kinek mit ugrik be, hiszen mindannyian mások vagyunk... Nálam most ez jött. 
Ezt a fordulót két  hetente újabb hasonló kihívás követi. Kövessétek figyelemmel :-) és főzzetek szívből!




Hozzávalók 2-3 személyre:

4 db kápia paprika (kaliforniai nem jó)
1 fej fokhagyma (lehetőleg füstölt)
0,5 liter zöldség alaplé
kis csokor petrezselyem
só 
olívaolaj
20 dkg garnéla (lehet fagyasztott)

a tálaláshoz kevés balzsamecet






  1. Ha fagyasztott garnélát használok hűtőbe téve kiolvasztom. A sütőt előmelegítem 170 fokra. A paprikákat megmosom, szárazra törlöm. A fokhagyma fejet pedig megskalpolom. Egy sütőlemezre alufóliát vagy sütőpapírt fektetek és olívaolajjal megspriccelem. Ráteszem a paprikákat, kevés sóval megszórom. A fokhagymát egy másik darab fóliára teszem, ezt is megolajozom, és ezt be is bugyolálom, pici csomagot csinálok belőle. A paprikák mellé teszem. Kb 20-25 percig illetve amíg illatosak, fekete héjúak lesznek addig sütöm. 
  2. Amikor elkészülnek kiveszem, és alaposan kihűtöm őket. (Én általában előző este szoktam megsütni és másnap reggel hidegen kezdek el dolgozni velük.) A paprikák héját óvatosan lehúzöm, a magukat egy kis késsel kikaparom. A húsukat pedig késes robotgépbe teszem. A fokhagyma gerezdeket a héjukból egyesével kinyomkodom és a paprikák húsához adom. Alacsony fokozaton pürésítem.
  3. Hozzáadom a zöldségalaplevet, ezzel is jól átkeverem, majd egy kisebb lábasba öntöm az egészet. Alacsony lángon összemelgítem, hozzádom az apróra vágott petrezselymet, majd beleteszem a megtisztított rákokat. Kb 2 perc alatt összefőzöm őket és melegen tálalom. (nem szabad tovább főzni, hiszen a garnéla utána megkeményedik.) 

2 megjegyzés: