2014. április 30., szerda

EPRES-BODZÁS TIRAMISU

A nagy közös multiculti főzés utolsó fordulója is elérkezett. Remélem csak egy időre az utolsó, és lesz még ehhez hasonló, elgondolkodtató és kreativitásról szóló kihívás.  Nagyon élveztem ezt a közös dolgot, érdekes volt látni hogyan kattognak mások kerekei ugyanazon témában. 
Ezúttal Katuci adta meg a fejtörőt, ami nem volt más, mint a tiramisu. 
Szerintem az olvasóim között nem akad olyan, aki még soha, de soha nem készített tiramisut. Mindenkinek van jól bejáratott receptje, vagy esetleg több is. Én azonban eperszezonban csakis eperben gondolkodtam! Mivel az eper és a kávé nincsenek jóban egymással, kellett valami más amiben a babapiskóták megáznak: így jött a bodzaszörp. Aki ismer tudja, hogy a bodza és én legalább akkorra szerelemben élünk egymással, mint a rebarbarával. Csak hogy mást ne említsek ;-)
Igazi gyerekcsemege ez, egyre érdemes figyelni: én nem tettem bele a krémbe a tojások habbá vert fehérjét. Ha megbízható helyről származik a tojásunk, vagy szalmonella ellen kezelt tojással dolgozunk, nyugodtan adjuk a krémhez a habbá vert tojásfehérjét, és tálalásig szigorúan tartsuk hűtőben!



Hozzávalók 8 adaghoz:


kb 25 db babapiskóta
2 ek narancslikőr (Grand Manier vagy Cointreau, gyerekeknek készítve elhagyható)
50 ml bodzaszörp
250 gr light mascarpone
3-4 evőkanál porcukor
200 ml tejszín
250 gr friss eper
2 db tojás sárgája
1 vaníliarúd kikapart belseje





  1. A narancslikőrt és a bodzaszörpöt összekeverem egy mély tányérban.
  2. A tojások sárgáját 2 ek cukorral, a vaníliarúd belsejével gőz felett összefőzöm, folyton kevergetem, nehogy rántotta legyen belőle. (elég néhány perc a gőz felett, ezzel a salmonellát likvidáljuk.)
  3. A kihűlt tojás sárgájához hozzáadom a mascarponét. A tejszínt a maradék cukorral felverem, majd ezt is lazán az előző mascarponés elegyhez keverem. ( ha használok tojásfehérjét habbá verem, és ezzel is tovább lazítom ezt a krémet)
  4. Közben az epreket megmosom, kicsumázom, vékony szeletekre vágom.
  5. Előkészítem a poharakat. A babpiskótával egyesével nagyon rövid időre a szörpös lében megforgatom és a poharak aljára teszem őket. Erre teszek egy kanál krémet, rá epret, majd újabb babpiskótát. Addig folytatom a rétegzést, amíg a hozzáavlók elfogynak. A tetjükre krém, majd pár szem eper kerül.
  6. Tálalásig behűtöm. 


És nézzétek csak kinek mi jutott eszébe a tirmaisu hallatán!!!

Gabának sajnos elloptam az ötletét, mert Ő is eper-bodza kombóban gondolkodott, de aztán mégis jó cserét csinált: rózsavízzel, dióval és kávéval bolondította meg! Hoppá! recept itt


Katuci nem hazudtolta meg magát: olyan csavart vetett be, hogy fagyinak transzformálta a jó öreg tiramisut. Nem baj, így már jöhetnek a forró napok, nem igaz?
recept itt


És Écink, hát kapaszkodjatok, mert Ő bizony egy sörösüvegért nyúlt és úgy vitte végbe ezt a csodát, hogy a recept olvasása közben elveszítettem a fonalat, mert bár Éci a lehető legegyszerűbb tiramisut szerette volna előállítani, a lehető legkreatívabb és időigényesebb recept kerekedett belőle. Na de ez is azt bizonyítja, hogy a kreativitásnak nincs határa, vagy ha mégis akkor az a csillagos ég!!! 
recept itt

Köszi Lányok a közös projectet, remélem még összehoz minket a sors!


2 megjegyzés:

  1. Az a mérleg, jajj, de gyönyörű kép!
    Ha tiramisuról van szó, nagyon régimódi vagyok, mert csak az eredeti verzió jön be, de ezt azért megkóstolnám. Úgyis készül már az első adag bodzaszörp.

    VálaszTörlés
  2. óh, köszönöm! A mérleg igazi családi örökség a Férjem részéről. Bőröndben cipeltem ki, csakúgy mint egy zacskó friss bodzát, amiből nálam is szörp készül. Igazad van, én is imádom a klasszikus tiramisut, de azért látod, a kreativitás itt is szárnyalt :-)

    VálaszTörlés